נדחה הצעת החוק של גרמן לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת

ח"כ גרמן: האוכלוסייה העיקרית שנפגעת היא האוכלוסייה שאין לה רכב פרטי שאלה בעיקר צעירים וקשישים נאלצת להישאר בבית. מדובר על הצעה מידתית
איתי גדסי No Comments on נדחה הצעת החוק של גרמן לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת

שר התחבורה ישראל כץ השיב: ועדת שרים החליטה להתנגד מכיוון שמדובר בהצעה שפוגעת בסטטוס קוו בענייני דת • גם על פי החוק היום על שר התחבורה להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל. והצעת החוק נדחתה

אילוסטרציה
ח"כ גרמן: האוכלוסייה העיקרית שנפגעת היא האוכלוסייה שאין לה רכב פרטי שאלה בעיקר צעירים וקשישים נאלצת להישאר בבית. מדובר על הצעה מידתית
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפעלת תחבורה ציבורית ביום המנוחה השבועי, של חברי הכנסת יעל גרמן, קארין אלהרר ויואל רזבוזוב.

בהצעת החוק הוצע לקבוע ששירותי תחבורה ציבורית יופעלו גם ביום המנוחה השבועי באמצעות מיניבוסים, ברשויות מקומיות שבן התקבלה החלטה על כך. חלה החלטת הרשות על קו שירות – תחול ההחלטה על חלקי מסלול הקו העוברים בגבולות הרשות, ועל חלקי מסלול הקו העוברים אל הרשות וממנה בכבישים בינעירוניים בלבד.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק היא להגשים צדק חברתי ולאפשר לאוכלוסיות שאין להן אמצעי תחבורה פרטיים ליהנות מיום המנוחה השבועי ולאפשר להן נגישות למקומות בילוי.

הצעת החוק מאפשרת לרשות מקומית לקבל החלטה על הפעלת קו שירות ציבורי בגבולותיה ובדרכים בינעירוניות בלבד. החלטת הרשות צריכה לאזן בין הצורך המוצדק של תושבים שאין ברשותם כלי רכב ואי לכך, מוצאים עצמם ספונים בביתם ביום המנוחה השבועי, ללא אפשרות להגיע למקומות הבילוי בהם מבלים שאר התושבים; לבין הצורך לשמור על השקט והמנוחה של כלל התושבים ולמנוע מטרדי רעש וזיהום אויר."

ח"כ גרמן: האוכלוסייה העיקרית שנפגעת היא האוכלוסייה שאין לה רכב פרטי שאלה בעיקר צעירים וקשישים נאלצת להישאר בבית. מדובר על הצעה מידתית.

שר התחבורה ישראל כץ השיב: ועדת שרים החליטה להתנגד מכיוון שמדובר בהצעה שפוגעת בסטטוס קוו בענייני דת. גם על פי החוק היום על שר התחבורה להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל. והצעת החוק נדחתה.



0 תגובות